V dňoch 27. - 28. 2. a 5.- 6. 3. sa
žiaci V.A a V.B triedy na ZŠ Ul.17.novembra v Sabinove
zúčastnili zaujímavej blokovej výučby z obľúbených predmetov
biológie, geografie a literatúry, a to priamo v angličtine.
Táto bloková výučba v angličtine
pozostávala z piatich vyučovacích hodín každého predmetu,
ktoré boli pripravené tak, aby si žiaci vyskúšali aj inú
„netradičnú“ formu vyučovania a utvrdili sa v tom, že aj iné
predmety sa dajú pochopiť a učiť aj v cudzom jazyku.
V predmete biológia sa žiaci
venovali brainstormingu, pokusu farbenia kvetov, kde si
uvedomili ako funguje absorbčný systém rastlín. V ďalšej
časti sa presunuli z rastlinnej ríše do ríše zvierat.
Zmerali si svoje vedomosti v súboji vo zvieracích hádankách
a spoločne vytvárali vlastnú encyklopédiu rastlín a
živočíchov s jej podrobným prekladom a nákresom.
Nasledujúci deň sa žiaci na hodinách literatúry presunuli do
kúzelného sveta rozprávok. Doslova ich nadchla známa
rozprávka od Jacoba Jakobsena - Tri prasiatka. Túto
rozprávku si najskôr pozreli a vypočuli, tvorili jednoduché
vety, následne sa snažili prerozprávať jednoduchý príbeh,
diskutovali, a to všetko v anglickom jazyku. Veľmi zaujímavé
bolo pre nich interaktívne CD s danou rozprávkou a rôznymi
zábavnými úlohami. Najväčšiu radosť však mali z tvorby másk
a dramatizácie danej rozprávky v angličtine.
Ďalší deň výučby geografie bol pre
žiakov tiež motivujúci. Rozšírili si svoju slovnú zásobu o
počasí, naučili sa pieseň “The sun
comes up!“ spojenú s tancom. Precvičovanie anglických názvov
štátov EÚ, kreslenie a tvorba máp zameraných na počasie a
prírodu - to všetko zabezpečilo dobrý tréning všetkých
jazykových zručností.
Počas celej blokovej výučby žiaci
pracovali s interaktívnou tabuľou, slovníkmi, mapami a IKT.
Vyučovanie prebiehalo hravou a názornou formou, kde v centre
pozornosti boli predovšetkým žiaci. Dôraz sa kládol na
rôznorodosť aktivít, aby to bolo pre deti pútavé
a zaujímavé. Samozrejme všetky úlohy a aktivity boli
prispôsobené jazykovej a vedomostnej úrovni žiakov. Celé tri
užitočne strávené dni so žiakmi sa niesli v duchu - zábava,
interakcia a nárast jazykovej kompetencie.
Táto bloková výučba bola veľkým
prínosom netradičných foriem vyučovania, zdrojom nových
skúseností a znalostí pre našich žiakov.
Potešila nás spätná väzba od
žiakov: Diana – „páčili sa mi hádanky a vyhľadávanie
anglických slovíčok zo slovníka...“ Daniel – „mne sa najviac
páčil experiment...“
Lívia – „mňa najviac
oslovila tvorba mapy. Už viem povedať všetky štáty v
angličtine...“ Dianka – „tvorba másk a anglické divadlo bolo
super...“
Mgr. J.
Koremová, Mgr. K. Bednárová